poniedziałek, 16 maja 2016

Sól himalajska

W mojej kuchni walczę z jednym przyzwyczajeniem - za dużo solę. Głównie dlatego, że lubię wyraziste smaki, ale też z powodu mojego z natury niskiego ciśnienia - sól je trochę podwyższa... Dania dla rodziny solę umiarkowanie, swoje dosalam na talerzu. Planuję kiedyś zrobić drastyczny krok i przestać solić w ogóle na kilka dni, żeby odzwyczaić się od słonego smaku, ale jeszcze nie jestem na to gotowa. Póki co wybieram więc różne wersje soli - moją ulubioną od jakiegoś czasu jest sól himalajska.



Według mnie jest 'smaczniejsza' od soli kamiennej lub morskiej, przez co zużywam jej nieco mniej niż tamtych, już szczypta dodaje potrawom ciekawego smaku. Kolor nadają zawarte w niej minerały i chociaż ma trochę mniej jodu niż tradycyjna u nas sól jodowana, to lubię używać ją potraw na zimno, sałatek, kanapek. Kamienną lub morską używam zamiennie do gotowania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...